اطلاعات مفیدی در مورد دبی!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 6 تير 1403
بازدید : 7
نویسنده : mozhgan

مهم ترین نقطه ای که موجب تحول این شهر شد، پیدایش نفت در سال ۱۹۶۶ بود که این شهر مسیر رشد و توسعه خودش رو شروع کرد و بعد از اون کم کم با ظهور بلند ترین برج ها و هتل ها و مراکز تفریحی و پیشرفته ای که توی شهر ساخته شد دبی شروع به دیده شدن در سراسر دنیا کرد و توریست های زیادی رو از نقاط مختلف دنیا به خودش جذب کرد و خیلی زود به لیست شهر هایی که سرمایه گذار جذب می کنند، پیوست. در مورد جمعیت این شهر باید بدونید که حدود ۷۵ درصد اون مرد هستند و فقط ۱۵ درصد افراد ساکن توی دبی ملیت این کشور رو دارند و بقیه اون ها مهاجران هستند که درصد زیادی از اونها هم آسیایی هستند. بیشترین مهاجران دبی از کشور های هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین هستند.

سایر مقالات : معرفی جاهای دیدنی دبی

شاید براتون جالب باشه که در مورد داستانی که پشت اسم دبی قرار داره هم چیزی بدونید. طبق تحقیقات گردگرد، دبی از کلمه ای به معنی پول (money) گرفته شده چون به نظر می رسید افرادی که در این شهر زندگی می کنند مقدار زیادی پول دارند. بعضی دیگه هم میگن که دبی از کلمه فارسی دو پی به معنی دو بنیاد گرفته شده، در واقع یک رودخانه قدیمی به نام الخور دبی رو به دو منطقه دیره و بر تقسیم میکنه.

سایر مقالات : زمان سفر به دبی

تقسیمات شهری دبی

دبی دومین شهر بزرگ در میان ۷ امارات متحده عربی با بیشترین جمعیت کشور در حدود ۲٫۱ میلیون نفر که از گرون ترین و پیشرفته ترین شهر های دنیا به حساب میاد. این شهر از ۷ ناحیه مختلف تشکیل شده که روی نقشه می تونید این نواحی رو ببینید. در واقع خیابان ها و سیستم حمل و نقل دبی در ۷ ناحیه شهری قرار گرفتند که همه وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس، تراموا، اتوبوس و انواع تاکسی در همین ۷ نواحی فعالیت می کنند.

در مورد محله های دبی باید بدونید که میشه اون رو به دو محله دیره و بر تقسیم کرد که به وسیله رودخانه الخور به این دو منطقه تقسیم میشه؛ محله دیره در شمال دبی و محله بر در جنوب شهر قرار داره که در ادامه گردگرد این دو ناحیه رو بهتون معرفی می کنه.

منبع : nikroz.com




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com